بنیتس و آغاز امپراطوری گرت بیل در رئال مادرید

تبلیغات

بنیتس و آغاز امپراطوری گرت بیل در رئال مادرید


یادداشت

بنیتس و آغاز امپراطوری گرت بیل در رئال مادرید


رئال مادرید روز گذشته در ملبورن، اولین بازی خود با مربیگری بنیتس را مقابل آ اس رم برگزار کرد و پس از تساوی بدون گل در جریان 90 دقیقه، در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شد.


 

به گزارش "ورزش سه"، از اولین بازی رئال مادرید در دوران جدیدش زیر نظر بنیتس، می توان دریافت که این مربی در دوران تعطیلات، چه نقشه هایی برای رئال طرح ریزی کرده و پس از چندین جلسه تمرینی، چه ایده هایی برای فصل 2015-2016 در سر دارد.
از بازی مقابل رم می توان اینگونه برداشت کرد که بنیتس دوست دارد رئال مادرید او، روی کاکل گرت بیل بچرخد و همه چیز حول محور او باشد. هنوز نمی توان بطور قطع گفت که این ایده و تفکر مستقیم خود بنیتس است یا دستورها از بالا به او رسیده اما آنچه مسلم است اینکه، او روز گذشته بیش از هر بازیکن دیگری به گرت بیل لطف کرد و تاکتیک او کاملا در خدمت این ستاره ولزی بود.


همه چیز از سفر بنیتس به ولز پیش از برگزاری بازی تیم های ملی ولز و بلژیک در کاردیف شروع شد. بنیتس پس از منصوب شدن به عنوان سرمربی رئال، با همه بازیکنان این تیم تماس گرفت و با آنها صحبت کرد اما با تنها کسی که از نزدیک دیدار کرد، گرت بیل بود. ملاقات او با بیل در هتل سنت دیوید کاردیف، در زمان خود بازتاب گسترده ای داشت و روز گذشته نیز همه گمانه زنی ها در آن مورد تایید شدند. اینگونه می توان گفت که حالا عصر تازه ای برای گرت بیل در رئال مادرید شروع شده است.



گرت بیل روز گذشته در همان پستی بازی کرد که همیشه بدان علاقه داشت. بیل مقابل رم، در میانه زمین و پشت سر خسه بازی می کرد. سال ها در تاتنهام بیل را در همین نقطه مشاهده کرده بودیم.او در تیم ملی ولز نیز در چنین پستی به بازی گرفته می شود.
بیل روز گذشته بیش از هر بازیکن رئال صاحب موقعیت گلزنی شد. سه فرصت گلزنی از طریق ضربه سر، یک شوت با پای راست و یک شوت با پای چپ. بنیتس در نشست خبری پس از بازی مقابل رم در مورد بیل به خبرنگاران چنین گفت:" اینکه بیل پشت سر مهاجمان و درمیانه های زمین بازی کند، یک شیوه امتحانی نبود. این می تواند پست همیشگی بیل در رئال باشد اگر او در این منطقه جواب بدهد و خودش هم راضی باشد."
جمله آخر بنیتس نشان دهنده این است که او و تیم فنی اش تا چه اندازه به رضایت ستاره ولزیشان اهمیت می دهند.مساله ای که چندان مورد توجه کارلو آنچلوتی (سرمربی قبلی رئال)قرار نداشت. بدون شک این اظهارنظر بنیتس، مورد توجه بیل و مدیر برنامه هایش قرار خواهد گرفت. ایجنت بیل فصل گذشته صراحتا در مصاحبه ای به انتقاد از شیوه های تاکتیکی آنچلوتی پرداخته و بازیکنان رئال را نیز متهم به نادیده گرفتن بیل در زمین مسابقه کرده بود.




بیل روز گذشته 55 دقیقه در زمین حضور داشت. 10 دقیقه بیشتر از هر بازیکن دیگر رئال مادرید. این هم می تواند نشانه ای دیگر از اهمیتی باشد که بنیتس برای او قائل است. ستاره ولزی روز گذشته بیش از همیشه صاحب توپ شد و در نیمه جلوی زمین، تقریبا بازیکن آزاد و همه کاره رئال بود.

او در میانه زمین مستقر شده بود و مشخص بود که از بازی خود در حال لذت بردن است. در نیمه اول و در ده دقیقه ابتدایی نیمه دوم، او فعال ترین بازیکن رئال در زمین بود. همکاری بیل با ایسکو در میانه زمین در همان 10 دقیقه نیمه دوم، جالب و تماشایی بود. حتی یکی از این همکاری ها منجر به خلق یک موقعیت بسیار خوب گلزنی از سوی بیل شد.

هر سه موقعیت بیل، بهترین موقعیت های گلزنی رئال نیز بودند. ضربه سر او به تیر دروازه برخورد کرد و دو شوت او که یکی از 35 متری بود، می توانستند به گل تبدیل شوند. بیل بدشانس بود که توپ های او راهی به دروازه رم پیدا نکردند اما واضح بود که پست جدید بیل، به او برای خلق موقعیت های گل، کمک بیشتری می کند.

بیل وقتی در میانه زمین حضور دارد، منشا خدمات بیشتری برای هم تیم های خود نیز می شود. او هرگاه خود شانس گلزنی ندارد، خیلی خوب و با مهارت، مهاجمان تیمش را صاجب موقعیت گلزنی می کند. در مقابل رم البته در یک صحنه او بازهم باعث دلخوری رونالدو شد. اتفاقی که فصل گذشته در چند مورد شاهد آن بودیم. او در موقعیتی که می توانست بین پاس به رونالدو و شوتزنی، یکی را انتخاب کند، ترجیح داد خودش به توپ ضربه بزند که باعث نارضایتی رونالدو شد.


البته پیش از آن صحنه، او در چند مورد اقدام به انجام چند سانتر خطرناک روی دروازه رم کرده بود که رونالدو نتوانست از آنها بهره لازم را ببرد. بازی روز گذشته رئال مادرید مقابل رم، اگرچه یک بازی صرفا دوستانه محسوب می شد اما حاوی یک نکته بسیار مهم بود: گرت بیل بالاتر از ایسکو، مودریچ و خامس،در ایده های تاکتیکی سرمربی جدید، بازی ساز اول رئال مادرید است.

پابلو پولو: مارکا
ترجمه : رضا سیف

 

 





مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.